Restyling logo Droomwoning bouwen

Restyling logo   •   Februari 2019

V

eel mensen dromen ervan om op een gekochte kavel hun eigen woning te bouwen. Een woning die helemaal aan hun wensen voldoet. Hier komt nogal wat bij kijken. Ten eerste het vinden van de kavel, het vinden van een goede architect en alle financiële rompslomp daaromheen. Het is dan best handig als er een website is die je advies geeft op al die verschillende gebieden. Deze website is er en heet droomwoningbouwen.nl.

Nu ligt de doelgroep voor deze website in het hoge segment. Het kost namelijk nogal wat om op een eigen kavel een door een architect vormgegeven huis te laten bouwen.

Ik kreeg via ContentBeat de opdracht voor het restylen van het Droomwoning bouwen logo. Het oude logo paste niet bij de doelgroep en de opdracht was een nieuw logo te ontwerpen dat de doelgroep meer zou aanspreken.

Dit was het oude logo:

Het nieuwe logo moest een chique/klassiek maar ook strak/moderne uitstraling hebben. Dit omdat eigen woning bouwers of juist een heel moderne of een heel klassieke voorkeur hebben. Ik ontwerp nieuwe logo altijd eerst in het zwart en pas in een later stadium kijk ik naar kleurgebruik. Zeker bij deze doelgroep en de functie van het logo is het beter geen of neutrale kleuren te gebruiken. Je wilt je als aanbieder van de website zo neutraal mogelijk opstellen. Immers smaken verschillen en bezoekers van de website kunnen al afhaken zodra ze een kleur zien die niet past in het interieur of exterieur van hun toekomstige woning.

Hieronder een aantal schets voorstellen

Uiteindelijk is er gekozen om het ontwerp met de lijnen (midden links) en de eenvoudigere variant (links boven) verder uit te werken. De lijnen staan voor de contouren van het plan, een klassiek puntdak of een modern plat dak. De chique lettertype van droomwoning in combinatie met het strakke lettertype voor BOUWEN staan voor klassiek en modern.

Dit is het eind resultaat. Een logo dat door de lijnen er strak, modern en herkenbaar uitziet. Door het combineren van een modern font (Slate pro) en een klassieker (Garamond) kunnen zowel klassiek georiënteerde klanten als de moderne woningbouwers zich herkennen.

.

  • Invulbaar PDF-formulier